środa, 10 września 2014

ZDROWIE: JAK ZDROWO SCHUDNĄĆ 5,10 LUB 15 KG?


Zapewne 90 % z Was myśli o schudnięciu. Pewnie podejmowałyście próby, które często skutkowały efektem jo-jo lub brakiem efektów. Wiecie dlaczego się tak dzieje?
Otóż większość z nas dała się nabrać na diety cud oferujące - 14 kg w 2 tygodnie, które są niestety mitem. Organizm  osoby z nadwagą lub z lekką otyłością choćby chciał to nie jest w stanie tyle schudnąć w tak krótkim czasie. Dlaczego ? Dlatego, że aby schudnąć 1 kg masy ciała musimy stworzyć deficyt kaloryczny na poziomie 7000 kcal, żeby spalić 7000 kcal, musielibyśmy ćwiczyć przez ok. 20 h  czyli pół etatu. Dietetycy zalecają ograniczenie ilości kalorii w diecie + ćwiczenia do daje szybsze efekty i pozwala "ograniczyć" ruch do ok. 10-12 h.
Przy większości diet cud najpierw tracimy wodę, dlatego mamy wrażenie szybkiego spadku kilogramów, które niestety są zgubne bo zazwyczaj po diecie one wracają, często z nadwyżką.
Więc co robić aby schudnąć?
1) ćwiczyć ok. 1,5 h dziennie lub 2 h co drugi dzień = ok. 8-10 h tygodniowo,
2) zmienić nawyki żywieniowe np.słodkie napoje gazowane na wodę niegazowana z cytryną, chleb pszenny na ciemny np. orkiszowy
3) regularne posiłki 4-6 dziennie, wiem, że każdy tak mówi ale to naprawdę pomaga. Dzięki systematyczności unikniecie wilczych napadów głodu i nie rzucicie się na słodycze :)
4) Dieta powinna wynosić min. 1000 kcal, najlepiej obliczcie zapotrzebowanie minimalne na kalorię poprzez kalkulatory dostępne w internecie albo skorzystajcie z porad dietetyków
5) Unikaj dań gotowych do odgrzania, jadaj najlepiej posiłki przygotowane przez siebie ze świeżych produktów. Jeśli masz mało czasu możesz np. gotować jeden obiad na 2-3 dni
6) Pamiętaj o śniadaniach! częstym błędem jest unikanie śniadań lub picie tylko kawy. Śniadanie daje "kopa" naszemu metabolizmowi dlatego traktujmy go jak przyjaciela a nie wroga
7) Spróbuj ograniczyć smażenie potraw na oleju, skup się na gotowaniu na parze, pieczeniu lub grillowaniu i smażeniu bez dodatku oleju
8) Unikaj podjadania między posiłkami, jeśli będziesz jadać regularnie co 2-3 h , unikniesz tego.
Jeśli zmienisz tryb z "bycia na diecie" na "zdrowe zasady żywienia", odniesiesz sukces!
Pamiętajcie, że powyższe wypunktowania to nie dieta która powinna trwać 5,10 czy 15 dni ale zdrowe zasady które powinny trwać całe życie, bo tak naprawdę wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych uchroni nas przed powrotem niechcianych kilogramów.
a poniżej propozycje zdrowych śniadań i  obiadów :)







3 komentarze :

Anonimowy pisze...

Wrzuć proszę przepisy na śniadania, wyglądają obłędnie !

Trochę Większy Ciuszek pisze...

Ależ te Twoje wpisy dają "kopa". Mimo, że akceptuję siebie, jak każdy potrzebuję ciągłej motywacji, by zdrowo żyć. Dziękuję Ci za tego bloga! Będę zaglądać nałogowo. Zapraszam do siebie http://trochewiekszyciuszek.blogspot.com/

Dilaola maciejka pisze...

No właśnie ćwiczyć....z tym mam problem (:

Copyright © 2014 Qamille - blog lifestylowy, blog parentingowy
Designed By Blokotek